Annons:

England i topp när svenska turister får välja

England är den destination som har starkast varumärke bland svenska turister. Det visar en ny undersökning som pr-byrån Related genomfört i de nordiska länderna.

När de svenska turisterna får frågan vilket land som har bäst image hamnar England åter på första plats. England rankades även högst när Related gjorde en identisk undersökning vid samma tidpunkt 2014.

När pr-byrån Related i undersökningen Travel Image 2015 frågar vilket land som har bäst image hamnar England i topp. Landet rankades även högst i fjolårets undersökning, skriver Related i ett pressmeddelande.

– Det stora utbudet av engelska TV-serier och filmer som skildrar kulturen och landsbygden, samt populära storstäder med London i spetsen, påverkar sannolikt svenskarnas starka anknytning till destinationen, kommenterar Henrik Koch, vd för Related.

Spanien är det turistland som rankas högst sett till alla fyra länder i Norden. London är den populäraste storstaden.

Undersökningen är gjord bland 2 200 invånare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det var andra året som Related gjorde rapporten.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024