Annons:

Finnair lanserar artificiellt intelligent chatbot

Nu lanserar Finnair den artificiellt intelligenta chatboten Finn. Det framgår av ett pressmeddelande.

Finnair satsar digitalt och lanserar sin första artificiellt intelligenta chatbot som går under namnet Finn.

Chatboten, som finns på flygbolagets globala Facebooksidas Messenger, säljer flygbiljetter, talar om huruvida flyget är i tid och hjälper till att beräkna hur mycket bagage som är tillåtet att ta med.
Chatboten kan enligt Finnair också svara på enkla frågor. När detta inte lyckas skickas meddelandet vidare till kundservice, enligt ett pressmeddelande.

Chatboten Finn är utvecklad i samarbete med Caravelo, ett företag som arbetar med tekniska lösningar inom flygbranschen.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024