Annons:

Annons:

Finnair lanserar artificiellt intelligent chatbot

Nu lanserar Finnair den artificiellt intelligenta chatboten Finn. Det framgår av ett pressmeddelande.

Finnair satsar digitalt och lanserar sin första artificiellt intelligenta chatbot som går under namnet Finn.

Chatboten, som finns på flygbolagets globala Facebooksidas Messenger, säljer flygbiljetter, talar om huruvida flyget är i tid och hjälper till att beräkna hur mycket bagage som är tillåtet att ta med.
Chatboten kan enligt Finnair också svara på enkla frågor. När detta inte lyckas skickas meddelandet vidare till kundservice, enligt ett pressmeddelande.

Chatboten Finn är utvecklad i samarbete med Caravelo, ett företag som arbetar med tekniska lösningar inom flygbranschen.

Välkommen att kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av redaktionen. Kommentarer som kan anses vara olagliga, avviker från ämnet eller inte håller en god ton kommer att avpubliceras.

På nytt jobb