Annons:

SAS skrotar Scanorama

SAS lanserar ett nytt redaktionellt koncept och skrotar samtidigt klassiska ombordtidningen Scanorama.

Det nya redaktionella konceptet Scandinavian Traveler lanseras i november. Ett mål är att öka fokus på egna kanaler, framför allt de digitala. I samband med detta skrotas den klassiska ombordtidningen Scanorama. Istället kommer SAS nya samarbetspartner contentbyrån OTW producera ett nytt lifestyle-magasin. 

Konceptet Scandinaian Traveler omfattar också en ny webbplats, webb-tv och innehåll i sociala medier.

– Vi gör en ambitiös satsning på innehåll genom vårt nya koncept. SAS är i en högintressebransch där välproducerat innehåll blir allt viktigare. Därför ökar vi takten och gör mer, i fler kanaler. Hela satsningen är i linje med vår nya marknadsstrategi ”We Are Travelers”, säger SAS marknadschef Stefan Hedelius i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024