Annons:

Utredning inleds mot SAS efter sommarens flygkaos

Fram till den 15 augusti i år har Konsumentverket tagit emot 168 anmälningar mot SAS. Nu inleder de en utredning för att se över om flygbolaget har brutit mot lagen, rapporterar DN.

De flesta av klagomålen har skett i samband med sommarens pilotstrejk. De handlar om att det har varit svårt att komma i kontakt med SAS och att de inte har fått hjälp när flyg ställts in.

SAS har fram till den 15 september på sig att lämna sitt yttrande och redogöra för hur de informerat passagerare och hanterat ombokningar och återbetalningar.

SAS presschef Anna Sandell säger att det var en ”extraordinär situation” med tanke på den två veckor långa strejken och att det kommer ta tid att gå igenom alla de ärenden som är kopplade till den.

– Vi har satt in alla resurser vi har för att hantera ärendena, säger Sandell.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024