Annons:

”Vår katalog är en idéhandbok”

40 års firande Swanson’s Travel kan vinna Grand Travel Award den 14 februari. Här svarar vd Tommy Swanson på Travel News frågor om idag och i morgon.

Grattis till er Grand Travel Award-nominering. Vad är er viktigaste innovation under 2018?

Vi är mycket glada för nomineringen vilket betyder mycket för oss. Resebyråerna är vår absolut viktigaste kanal och de svarar för största delen av vår försäljning.

Svårt att peka ut något speciellt. Vi är i ständig utveckling av produkten. 2018 fyllde vi 40 år och vår Jubileumskatalog innehöll många nyheter, stort som smått, allt från ett par nya rundresor till små intressanta produkter som villor i Fort Lauderdale och restaurangbokningar.

Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)

Oavsett hur du vill resa – i grupp, semiarrangerat eller på egen hand – så är Swanson’s den kompletta arrangören när det gäller Amerika. Vår personal, här hemma såväl som i Amerika, har en fantastisk kunskap och erfarenhet av Amerika, snittanställningstiden här i Osby är nästan 20 år! Våra nyckelord är kvalité, kunskap och trygghet.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier:

  1. service och support,
  2. produktkvalitet och produktutveckling,
  3. marknadsföring/branschaktiviteter.
    Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?

Vi jobbar väldigt nära resebyråledet som ju är vår särklassigt viktigaste försäljningskanal och har varit så i alla 40 år. Vi stöttar resesäljaren med vår kunskap och erfarenhet. Vi gör också många aktiviteter, till.exempel. Amerikadagar och aftnar tillsammans. Vår katalog är inte bara en resekatalog utan en Idéhandbok. Resesäljaren skall känna sig verkligt trygg med  oss som arrangör och veta att vi alltid tar vårt ansvar. Vi har det särklassigt största utbudet av resor och arrangemang, allt producerat utifrån kunskap, kompetens, erfarenhet och inte minst allas vår stora passion för det stora landet i väster. Vi vill verkligen att vår gemensamma kund skall få ut mesta möjliga av sin resa!

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019?

I smått utveckla så att vi kan boka än fler småarrangemang och i stort att ta fram en ny hemsida.

Vad är besöksnäringens största utmaning?

Att utveckla resandet på ett miljömässigt acceptabelt vis och att kommunicera de förbättringar som görs till allmänheten så att man förstår att man kan fortsätta resa och upptäcka världen.

Ses vi på Grand Hôtel den 14 februari 2019?

Ja absolut, det missar vi aldrig!

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024