Annons:

Japans Turistråd väljer Related som nordisk representant

Japan National Tourism Organization inleder ett samarbete med fullservicebyrån Related med uppdraget att ansvara för turistrådets PR-, marknads- och representationsaktiviteter i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Fokus blir att öka kännedomen om Japan som resmål och den breda variationen av upplevelser som destinationen erbjuder, enligt ett pressmeddelande.

Japans nationella turistorganisation, Japan National Tourism Organization (JNTO) har utsett fullservicebyrån Related till nordisk representant i Sverige och övriga Norden.

Related kommer ansvara för turistrådets PR-, marknads- och representationsaktiviteter på den nordiska marknaden – med fokus på att öka kännedomen om Japans mångfacetterade utbud.

– Japan erbjuder en helt unik mix av upplevelser. Det är en nation som dels har en rik kultur och historia, dels moderna, futuristiska städer och teknologi. Den kombinationen hittar man inte på många platser i världen. Landet är världskänt för sin arkitektur, design och estetik – liksom matkulturen, som till och med finns upptagen på UNESCO:s världsarvslista. Japan har även en otroligt vacker och varierad natur, med berg som kan utforskas både till fots och på skidor. Huvudstaden Tokyo har flera gånger utsetts till en av världens säkraste städer, och är även den stad i världen med flest Michelin-stjärnor, kommenterar Henrik Koch, vd, Related i ett pressmeddelande.

Related kommer i första hand att fokusera på att öka kännedomen om Japan och destinationens varierade upplevelseutbud bland turoperatörer och resebyråer. Man kommer också initiera flera PR- och marknadsföringsaktiviteter med syftet att ännu fler nordiska resenärer ska få upp ögonen för Japans kvaliteter som resmål oavsett om man är intresserad av gastronomi, kultur, natur, konst, design, storstadssemester eller avkoppling – eller en kombinationsresa som inkluderar allt.

– Vi har de senaste åren sett ett ökat intresse för Japan bland nordiska resenärer. Japan har något för alla, oavsett preferenser. Nu ser vi fram emot att arbeta tillsammans med Related för att strategiskt positionera Japan på den nordiska marknaden – och välkomna de nordiska besökarna tillbaka till Japan när pandemin är över. Med hjälp av Relateds stora erfarenhet och expertis ser vi nu fram emot att synliggöra allt som Japan har att erbjuda de nordiska resenärerna, säger Tomohide Ichikawa, Executive Director på JNTO’s kontor i London.

Uppdraget för Japan National Tourism Organization leds av Hanna Johansson (travel trade) och Christina Holm Hansen (presskontakt).

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024