Annons:

”Rätt snart omsätter vi 200 Mkr”

Ingela Lundkvist är ny CCO på Nordic Camping. Här svarar hon på Travel News på-nytt-jobbet-enkät.

Grattis till nya jobbet. Varför du tror du att de valde dig?

Viktigast tror jag var att det kändes som jag var en bra matchning med de värderingar som finns på Nordic Camping idag och att hur jag kommer passa in i kulturen på jobbet. Och kombinationen av min bakgrund i branschen med att jag arbetat mkt med digital utveckling/onlineförsäljning. Sen hjälpte det säkert att jag har mina rötter i Jämtland och en stabil utbildning i bagaget.

Vad gör dig till en bra chef? 

Jag försöker vara lyhörd, och alltid lita på den erfarenhet som mina medarbetare har. Uppmuntra mitt team att testa, våga misslyckas för att ta lärdom framåt. Och samtidigt fokuserad på att leverera resultat. Som ledare ser jag det som min största uppgift att lösa upp de knutar som mitt team stöter på, som blockerar dem att kunna göra sitt jobb. Det är viktigt för mig att ha kul när jag går till jobbet och känna att jag gör skillnad, därför vill jag även att de som arbetar nära mig ska känna sig uppskattade och tydligt se hur deras insats bidrar till de övergripande målen.

Vad är det första du ser när du kommer in på en camping?

Närheten till naturen och enkelheten – det gör att jag känner jag mig avkopplad.

Vad skulle få dig att byta arbetsgivare?

Att jag bytt till NC är för att få jobba med en kul produkt, där det finns stort potential att göra skillnad och där jag känner att jag själv kommer utvecklas. Jag har länge jobbat på väldigt stora bolag (TUI, H&M & Scandic), så ser fram emot att jobba mer entreprenöriellt i en bred roll där jag har större möjlighet att påverka helheten.

Varför ska man åka till din destination, välj en camping?

Nordic Camping Frösön – För att uppleva den vackra Jamtländska naturen, utsikten över Storsjön & fjällen. Vi är många som oftare skulle behöva ta tid för återhämtning, och för mig finns det ingen bättre plats än Jämtland för det. Kombinera gärna ett besök på campingen med en tur till fjällen för att plocka bär eller testa att fånga vågor i Surfbukten.

Vad är besöksnäringens största utmaning? 

För vår del är det att förlänga säsongen så att fler väljer att besöka våra campingar utanför sommarmånaderna.

När omsätter ni 200 Mkr? 

Rätt snart, med tanke på våra fortsatta satsningar och förvärv.

*******************************

Namn: Ingela Lundkvist

Titel: CCO Nordic Camping

Familj: Maken Per, barnen Lovisa 5 och Rasmus 2. 

Ålder: 35

Bor: Villa på Resarö i Sthlms skärgård

Senaste resa: Rhodos med familjen  

Favorithotell: På hemmaplan: Downtown Camper. Längre bort: Kuramathi Island Resort, Maldiverna

Favoritfärjebolag: Waxholmsbolaget

Favoritreseapp: Just nu Google Maps. Men nästa år ser jag fram emot att följa Scandic Hotels app, där mkt ny funktionalitet kommer finnas för att göra resandet smidigare.

 

Flygbolag som jag åker helst med: TUIfly, jag fick testa jobba en dag som flygvärdinna under min tid på TUI, så alltid ett kärt återseende att komma tillbaka.

Favoritdestination bortom min egen: Kaikoura, Nya Zeeland.

Detta vet vi inte om dig: Mitt första ”jobb” som barn var att hyra ut stugor på gården hemma i Hackås till turister. Det fanns inte rinnande vatten i dem, så det blev många turer att bära vattenhinkar.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024