Annons:

Scandic prisas för nöjdast kunder

Scandic är den hotellkedja i Europa som har nöjdast kunder enligt en ny undersökning.

Scandic har Europas nöjdaste kunder enligt rapporten 2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study som görs av JD Power and Associates. I kategorin mellanklass fullservice rankar Scandic högst när det gäller kundnöjdhet och koncernchef Anders Ehrling fick nyligen ta emot utmärkelsen.
 
Undersökningen omfattar 35 hotellkedjor i Europa varje år, uppdelade i fyra kategorier. Kundnöjdheten bedöms på sju punkter: hotellrum, kostnad och avgifter, hotellfaciliteter, in- och utcheckning, mat och dryck, service och bokning.
 
Scandic fick bäst betyg på bedömningspunkterna service och in- och utcheckning.
– Vi är mycket stolta över utmärkelsen, det är ett bevis på att våra medarbetare gör ett fantastiskt bra jobb. De gör skillnaden när de möter gästerna, ser till att de känner sig välkomna och får bästa möjliga hotellupplevelse. Detta är alltid vår ambition och utmärkelsen visar att vi har lyckats, säger Anders Ehrling.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024