Annons:

Här är reseföretaget som är bäst på Youtube

Vilket reseföretag använder sin Youtube-kanal bäst i marknadsföringen? Svaret levereras i den årliga undersökningen YouTop100.

Birka Cruises är bäst bland reseföretagen på att använda Youtube i marknadsföringen. Det visar undersökningen YouTop100 som åskådliggör svenska företags effektivitet i användandet av sin Youtube-kanal.

570 av Sveriges ledande företag ingick i årets undersökning, varav 332 hade Youtube-kanal. 52 procent av bolagen inom rese- och nöjesbranschen som undersöktes är med på topp 100-listan. Inget av dessa bolag finns dock med bland topp 10.

– Det är förvånande. Folk gillar ju resor och nöjen och därför finns det oerhört mycket potential för att lyckas ännu bättre med Youtube inom den här branschen, säger Johan Fernstedt, Digital Broadcast Specialist på Chimney som ligger bakom undersökningen.

Bäst på att använda Youtube i marknadsföringen är retailföretag såsom Blocket och Elgiganten.

Topplista resor och nöjen
1. Birka Cruises (19)
2. Betsson (20)
3. Tallink (25)
4. Norwegian (34)
5. Scandic Hotels (39)
6. Canal Digital Sverige (41)
7. Liseberg (43)
8. Viasat (44)
9. SATS Sports Club Sweden (47)
10. SAS (53)

Placering på den totala listan inom parentes.

Kommentarer är stängda.

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024