Annons:

SAS-kunder tvingas köpa dyrare biljetter

SAS försäljning av Plus-biljetter ökade under första kvartalet med 11,6 procent. Orsak: flygbolaget har färre billiga biljetter till försäljning, skriver check-in.dk.

SAS redovisade förra veckan en förlust på 836 miljoner kronor trots intäktsförbättringar på drygt 465 miljoner kronor. Bland det som bidrog till de ökade intäkterna var att antalet SAS-plusbiljetter hade ökat med 11,6 procent. Detta skulle kunna indikera ett begynnande uppsving för affärsresandet, men så är inte fallet. I stället beror ökningen på att SAS har minskat utbudet av de billigare Go-biljetterna, skriver check-in.dk.

SAS koncerndriftsdirektör Flemming Jensen kommenterar uppgiften så här: 

– Mycket beror att det inte längre är den överkapacitet vi såg tidigare och att Go-biljetterna ofta säljer slut så folk får köpa Plus i stället.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024