Annons:

Scandic och SAS prisas i Cannes

Scandic och SAS tog på tisdagskvällen emot priser i reklam-festivalen Cannes Lions.

Världens mest innovativa kampanjer har utsetts under Cannes Lions. Scandic vann brons i kategorin media för sitt mobila hotellrum, Scandic To Go – ett hotellrum som kan ställas på nästan vilken önskeplats som helst. 

På plats i Cannes för att ta emot priset fanns Anna Wirén, marknadsföringsansvarig på Scandic.

– Vi är så stolta och glada över att Scandic To Go återigen blir uppmärksammat för sin innovativa och kreativa idé. Med Scandic To Go ville vi hitta ett kreativt sätt att visa att Scandic har genomgått en stor förändring de senaste åren med den omfattande hotellrenovering vi genomfört och många nya fantastiska hotell. Det här priset är ännu ett bevis på att vi lyckats med idén, säger Anna Wirén i ett pressmeddelande.

Även Sas tog emot ett bronslejon för filmen SAS Escalator experiment inom kategorin outdoor.

– Vi är oerhört stolta över vårt pris. Filmen visar på många sätt fördelarna med att välja oss som flygbolag och tydliggör även att vi alltid försöker leva upp till våra kunders önskan om en smidig och effektiv resa. Vi har fått oerhört bra respons av våra kunder och det är vi väldigt glada över, skriver Stefan Hedelius vp brand & marketing på Sas i ett pressmeddelande.

Cannes Lions är den största festivalen i världen för branschfolk inom kommunikation och marknadsföring.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024