Annons:

Flyget tog båten

15 flygbolag, 8 turistbyråer och 900 reseagenter. Årets Star Allincearrangemang, Star Cruise, var det första där flygbolag gått till sjöss med sina agenter och även det största som hittills genomförts.

Det var som en resefackmässa med ett dygn till sjöss, två workshops, massor av informationsmaterial, underhållning från flera scener och ett antal måltider.
Syftet är att låta medlemsbolagen informera om sina produkter och erbjudanden samtidigt som samordningen och samhörigheten inom Star Alliance demonstreras.
Efter ett dygn ombord klev agenterna i land från Birka Princess i Stockholm.
Ett mycket lyckat arrangemang, som jag tar med mig till huvudkontoret som exempel på vad som kan göras om man både har fantasi och ett nära, regionalt samarbete, sade Lennart Häggström, som ansvarar för marknadssamordningen vid Star Alliances huvudkontor i Frankfurt.
Jag är imponerad av den entusiasm som agenterna visade under både informationspassen och workshopen.
Många menade att greppet att dra till sjöss för både jobb och social samvaro hade lagt en helt ny dimension till arrangemanget och att det är sådana grepp som behövs för att skapa ny optimism kring en bransch som varit genom svåra tider och som dessutom upplevts som mycket traditionell.
Förutom Alliansens medlemsbolag bestod utställarna av turistbyråer från Danmark, Norge, Polen, Tyskland, Spanien liksom mer exotiska Singapore, Thailand, Fiji och Cooköarna.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024