Annons:

Singapore Airlines överträffar sin förväntningar i Sverige

I början av sommaren 2017 välkomnades Singapore Airlines A350 för första gången på Arlanda. Ett naturligt steg efter Singapore Airlines (SIA) och SAS joint venture-avtal som slöts under 2012. Rutten mellan Stockholm och Singapore har varit ett bra strategiskt beslut då siffrorna för sträckans utveckling pekar i samma positiva riktning som de globala.

Rutten mellan Stockholm Arlanda och Changi Airport, Singapore har funnits i ett år och de förväntningar som fanns inför lanseringen har mer än infriats. 

– En av våra grundstenar är ett välutbyggt linjenätverk och Stockholmsrutten blev ett naturligt steg att ta efter bl.a. flera års strategiskt samarbete med SAS och en stigande efterfrågan. Idag ser vi tydligt att det var ett bra strategiskt beslut. Siffrorna i Sverige som följer samma positiva trend som globalt, säger Singapore Airlines General Manager Nordics, Erwin Widjaja i ett pressmeddelande.

Sträckan mellan Stockholm Arlanda och Changi Airport har gynnat resenärerna då Sydostasien, Australien och Nya Zeeland har blivit mer lättillgängligt för svenskarna. Det går fem direktavgångar i veckan från Stockholm Arlanda och det är en av de snabbaste vägarna till Singapore – bara 13 timmar och 55 minuter. De mest bokade destinationerna från Stockholm med SIA är, förutom Singapore, även Bali, Sydney och Brisbane – men från Singapore och Changi Airport är möjligheterna många fler då SIA erbjuder ett stort linjenätverk i Sydostasien, Australien och Nya Zeeland. 

– Tillsammans med Singapore Airlines kan vi erbjuda täta linjenätverk både i Skandinavien och i Sydostasien, vilket ger bekvämare och snabbare resvägar samt fler valmöjligheter för våra resenärer. Det ligger i linje med SAS ambition att göra livet enklare för våra kunder, säger Anders Wahlström, Head of Sales Sweden & Finland. 

Under våren blev det klart att affärsresenärer på sträckan kan utnyttja SAS For Business-program, vilket innebär direkt aktivering av rabatter när du bokar. Självklart är SIA även med i SAS Eurobonus där alla resenärer både kan tjäna och spendera poäng. 

– Vi jobbar hela tiden på att ligga i framkant både på marken och i luften och vill göra det enkelt för resenärerna. Därför hoppas jag att både affärs- och semesterresenärer fortsätter uppskatta smidigheten med vårt joint venture. Det är alltid SIAs mål att överträffa sina kunders förväntningar, både när det gäller service och bekvämlighet ombord, fortsätter Erwin Widjaja. 

2 kommentarer

  1. Dan Olofsson: Man får hoppas att det går så bra att det går att slopa mellanlandningen i Moskva, som gör flighten mindre attraktiv.
  2. Markus: Det är nog fortfarande många som hellre väljer vägen vi Helsingfors med Finnair eller SIA via Köpenhamn för att slippa stoppet i Moskva, hoppas verkligen kundunderlaget ser så pass bra ut att de väljer att flyga nonstop mellan ARN-SIN snart. Känns positivt efter ha läst artikeln ovan!
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024