Annons:

Trots rekonstruktion – Norwegian lovar återbetalning till alla kunder

Norwegian har ovanpå konkursskyddet i Irland nu även fått en ansökan om rekonstruktion godkänd i Oslo. Men trots det kärva läget upprepar bolaget även att målet är att alla kunder som begärt återbetalning till följd av inställda flyg i pandemin ska få sina pengar.

“Vi har hanterat över två miljoner ärenden och har betalat tillbaka över sex miljarder kronor till resenärer som har drabbats av inställda flyg. Det är endast ett par procent som ännu inte har fått tillbaka pengarna”, skriver Norwegians svenska kommunikationschef Charlotte Holmbergh Jacobsson i ett mejl.

3 kommentarer

  1. En fd Norwegiankund: All de passagerare som istället för pengar tillbaka i våras och somras valde poäng och som nu är obrukbara är bedrägeri samt att pengar då aldrig kan betalas ut.Endast köra Inrikesflyg i Norge med överhängande konkurs känns som dessa pengar/poäng går förlorade. Skitbolag.
  2. Vera: Det är något bättre endå en Lufthansa som betalar inga pengar tillbaka eller resebyrå ljuger.
  3. Miles and more forever: Lufthansa har betalt tillbaka mina biljetter från augusti och september. SAS har inte (per 11 december 2020) betalat tillbaka mina biljetter från april , maj och juni. De har skickat 5-10 tiggarbrev där de ber mig att acceptera en voucher med några procent extra som kompensation. De "losers" som accepterade vouchers i mars april etc. får se sina pengar gå upp i rök efter 12 månader. Norwegiean försöker få folk att boka resor för vår sommar för att få in likviditet. De som går på denna tveksamma affärsidé kan räkna med att pengarna försvinner - med 99 % sannolikhet. Cash points är värdelösa.
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024