Annons:

Christina Bromander: ”Medarbetarnöjdheten är min viktigaste KPI”

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen välkomnar Christina Bromander som ny hotelldirektör. Med sin långa erfarenhet i branschen ska hon lyfta både hotellet och dess medarbetare, enligt ett pressmeddelande. Här svarar hon på Travel News på nytt jobb-enkät.

Grattis till nya direktörsjobbet. Varför du tror du att de valde dig?

Tack! Jag tror att de valde mig för min breda branscherfarenhet, främst från sälj och marknad, samt mitt stora kontaktnät i Göteborg.

Vad gör dig till en bra chef?

Mitt genuina intresse för människor. Jag tycker om att coacha och locka fram den potential mina medarbetare besitter och att se dem växa.

Vad är det första du ser när du kommer in på ett hotell?

Känslan i lobbyn och receptionen. Det är ju hjärtat på hotellet, som ger gästen både det första och sista intrycket och jag känner alltid in om den är välkomnande och om jag som gäst blir sedd av personalen.

Service finns i ditt DNA. Hur märks detta?
För mig handlar service om att vara lyhörd för den gäst man har framför sig och att uppfatta signaler och överträffa förväntningar. Man måste ta med sig service genom hela gästresan, från att man bokar sitt rum, till att man checkar ut. Service har alltid varit en naturlig väg för mig och det passar väldigt bra ihop med Quality Hotel och de värden hotellkedjan har.
Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ska öka med 25 procent. Hur?
Området växer så det knakar och det innebär såklart en stor potential för hotellet. Vi kommer att öka synlighet i olika marknadskanaler och öka aktiveringen på hotellet. Dessutom kommer vi såklart att fokusera på att alla nöjda gäster som är där idag, kommer tillbaks vid flera tillfällen, oavsett om det handlar om en privatresa med familjen, en konferensresa med jobbet, eller mässa som man är intresserad av.
Din viktigaste KPI?

Medarbetarnöjdheten. Om vi har medarbetare som trivs och vill vara med och utveckla verksamheten, så leder det till ökad gästnöjdhet och ökad lönsamhet. Två gånger per år mäter vi pulsen på våra medarbetare och stämmer av hur det känns på hotellet och så sätter vi actions för att göra förbättringar

Vad skulle få dig att byta arbetsgivare?

Jag är jätteglad att stanna kvar i Nordic Choice Hotels familjen! Jag flyttar bara över älven, byter varumärke till Quality och får personlig utveckling i min nya roll som hotelldirektör.

Besöksnäringens största utmaning?

Det är absolut att fånga upp och attrahera kommande generation att vilja jobba i branschen. Det blir färre och färre ansökningar till hotell- och restaurangskolorna, samtidigt som det byggs väldigt många fler hotell. Så vi måste vara en attraktiv arbetsgivare, som får våra medarbetare att trivas, utvecklas och vilja stanna kvar.

____________

Namn: Christina Bromander

Titel: Tillträdande hotelldirektör, Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

Familj: Man och kontaktfamilj till ett syskonpar på 9 och 6 år

Ålder: 50 år

Bor: I hus utanför Mölnlycke

Senaste resa: Maldiverna i februari. Magiskt vackert!

Favoritdestination: New York, där jag har bott en tid och åker tillbaks med jämna mellanrum

Min drömresa: Skidresa till Italien! Kan åka tillbaks hur många gånger som helst och kombinera bra skidåkning med god mat och bra viner.

___________

Den 5 augusti tillträder Christina Bromander sin nya roll som hotelldirektör på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen.

Kommentarer är stängda.