Annons:

Silja vill bli en Resort, skapar nytt koncept med känd reklambyrå

Silja Line och reklambyrån Scholz & Friends har ingått ett långsiktigt samarbete i syfte att utveckla ett helt nytt koncept för Silja Line. Samarbetet ingicks under våren 2018 och efter omfattande genomlysningar av varumärkesplattformen, presenterar Silja Line och Scholz & Friends det nya konceptet. Är det ett hotell? En restaurang, bar, ett diskotek eller Spa? Nej, det är en Resort – med havsutsikt, enligt ett pressmeddelande.

Konceptet Silja Resort har tagits fram av varumärkesbyrån Scholz & Friends med målsättning att skapa en helhet, ett känslomässigt förhållande till produkten, och driva lojalitet mot Silja Lines nuvarande kunder och locka nya resenärer. Silja Resort är en helhetsupplevelse för resenärer och lanseras på alla fartyg som trafikeras under varumärket Silja Line och tas gradvis i bruk med start 3 september.

”Med lanseringen av Silja Resort, stärker vi Silja Lines position på Östersjön genom att ytterligare särskilja varumärket mot våra konkurrenter. Det nya konceptet visar på bredden av vår produkt, och kan appliceras på hela kundresan. Oavsett om du vill njuta av god mat och dryck, bada jacuzzi, värma dig i olika bastur, shoppa eller hitta lugnet och se solnedgången, finns helheten med Silja Resort”, säger Ulrika Högberg, Marknadsdirektör på Tallink Silja.

Scholz & Friends har en gedigen erfarenhet av rese- och upplevelseindustrin, då byrån tidigare bl.a. har tagit fram konceptet Happy Hours för varumärket Tallink. Enligt Arvid Svanvik, CD och VD på Scholz & Friends, öppnar Silja Resort upp för en omtolkning av finlandskryssningar och sätter resesättet i en annan kontext, och blir därmed jämförd med något som hos målgruppen uppfattas som mer attraktivt och uppskattande med semesterfokus.

Vi tror att positionen Silja Resort på sikt kommer att göra skillnad, då uppfattningen av varumärket med det nya konceptet kommer att förändras och göras mer åtråvärt. Konceptet kommer även att locka de som kanske inte hade kryssning som ett alternativ till en kort semester i dagsläget, men även fortsätter att attrahera de som redan är erfarna kryssningsresenärer”, säger Arvid Svanvik, CD och VD på Scholz & Friends.

Scholz & Friends har gjort ett fantastiskt jobb med Silja Resort, och det har varit otroligt inspirerande att få arbeta tillsammans med en byrå som från första början har förstått våra tankar kring ompositioneringen av Silja Line. Att vi nu lanserar Silja Resort på alla våra marknader, gör den totala upplevelsen mer attraktiv”, avslutar Ulrika Högberg.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024