Annons:

Travel News startar akademi med Anders Sjöstedt

Travel News expanderar och startar till hösten en utbildningsverksamhet. Ansvarig för nystartade Travel News Academy är Anders Sjöstedt. Han har tidigare varit med och byggt upp utbildningsföretaget Hyper Island globalt. Vi kommer att erbjuda korta utbildningar med fokus på bland annat försäljning, kommunikation, PR, HR, rekrytering och sociala medier. Höstens utbildningar kommer presenteras inom kort. - Utvecklingen och digitaliseringen går allt snabbare och Travel News Academy ska ligga i framkant för att personal och ledning inom resebranschen skall få det bästa forumet för att utveckla sig själv och därmed sitt företag, säger Nils Norberg vd på Travel News.

Vem är du som ska leda Travel News Academy?

– Jag heter Anders Sjöstedt och är född 1968 i Malmö. Jag bor i Sverige och i Spanien och är gift med David från Australien. Vi har nyligen flyttat tillbaka till Europa efter 8 år i USA.

Vad har du gjort tidigare?

– Jag har bland annat byggt upp företagsinkubatorn Minc i Malmö, varit informationschef på Malmö Konsthall och VD på Upplevelseindustrin. I USA byggde jag upp Nordamerika-verksamheten för Hyper Island och var även global chef för deras executive-utbildningar.

Vad gör du nu?

– Jag bygger en startup inom hårvård, Martinsson King, där vi utmanar en långsam, traditionell industri med innovativa, hållbara produkter och en digital strategi. Jag genomför också marknads- och ledarutbildningar, till exempel för Jusek och Sveriges Kommunikatörer.

Varför ska man gå på Travel News Academys utbildningar?

– Travel News har en unik särställning inom den professionella resebranschen i Sverige. Vi har kontakt med en mängd olika aktörer och bevakar utvecklingen mer än någon annan. Det gör att vi är väl uppdaterade på de utmaningar branschen upplever och vilken kunskap och kompetens som behövs för att vara framgångsrik. Det blir koncentrerade 1-dagsutbildningar som man lätt kan ta sig till och från.

Vem är välkommen?

– Alla som vill bli bättre på hur man kommunicerar smart och leder effektivt i en värld som förändras snabbare än vi någonsin har upplevt. Vi kommer att jobba på två olika nivåer: strategiskt för verksamhetsledare och taktiskt för professionell personal.

Hur ska ni göra era utbildningar relevanta för besöksnäringen?

– Vi håller bland annat på att samla nyckelpersoner i branschen till ett Framtidsråd. Dessa personer kommer att träffas några gånger per år för att ge sin syn på både potential och utmaningar. Vi kommer också att jobba med enkäter bland våra prenumeranter för att hitta de mest relevanta behoven.

Vad kommer man att lära sig?

– Vi håller just nu på med intervjuer och analys för att hitta spännande problemställningar och teman, men det kommer absolut att handla om hur vi använder möjligheterna inom digitala media och internet för att driva våra verksamheter och vår försäljning på nya, spännande sätt. Ledarskap är också ett viktigt område, de flesta av oss behöver inspiration för att kunna fortsätta lyfta våra verksamheter.

Har jag glömt någon viktig fråga?

– Kanske när vi kör igång? Första utbildningen blir i oktober. Man kommer såklart att kunna läsa om allt på Travel News hemsida och nyhetsbrev, samt i tidningen.

Mejla oss här om du vill veta mer.

 

En kommentar

  1. Anne Charlotte Billing, VP HR på Apollo, Golf Plaisir, Lime Travel, Novair, Xtravel (DER Touristik Nordic): Bra och låter spännande! Det är precis det vi alla är mitt uppe i.
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024