Annons:

Hotellen ska bli bättre på service

Hotell & Restaurang Nova har förlorat en av sina tre service-stjärnor och behöver hjälp att få tillbaka den. Det är temat i en ny interaktiv serviceutbildning som SHR, Sveriges Hotell och Restaurangföretagare, och American Express tagit fram. Den som går igenom utbildningen ställs inför en rad gäster och ska lösa problemen som uppstår för att hotellet ska få tillbaka sin stjärna.

– Syftet med utbildningen är att få de som arbetar med service att bli ännu mer medvetna om vad de gör och hur det uppfattas, säger Andreas Montelius, marknads- och försäljningsdirektör Affärspartners, American Express.
En restaurang som lyckats med servicen är Edsbacka krog, som för tredje året i rad vann American Express Servicepris. Motiveringen var: ”sagolikt gott och sagolikt vänligt”. Priset är framtaget i samarbete med SHR, men det är kortmedlemmarna som fått rösta på vilka restauranger som har bästa servicen.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024