Under de kommande åren, med start nästa år, satsar Strömma Turism & Sjöfart tillsammans med Stockholm Visistors Board över fem miljoner kronor i marknadskampanjer. Målet är att öka antalet helgresenärer från vissa länder i Europa med minst 20 000 nya turister per år.
– Det viktigaste för Strömma är att vi får fler turister till Stockholm. Tillsammans med Stockholms Visitors Board hoppas vi kunna bidra till branschens gemensamma mål att nå de uppsatta målen 15 miljoner gästnätter år 2020, säger Jan Larsén, vd för Strömma.
I samband med överenskommelsen har Strömma Turism & Sjöfart och Stockholms Stad lagt ned den tvist som funnits rörande kommunal konkurrens i gällande nätbokningar av hotellrum.
– Det är tillsammans med näringslivet som besöksnäringen ska utvecklas. Därför är den gemensamma satsningen baserad på en överenskommen rollfördelning mellan staden och de privata aktörerna. Ett stort steg framåt för alla, säger Ulla Hamilton (M), styrelseordförande i Stockholm Business Region samt företagarborgarråd, trafik- och arbetsmarknadsborgarråd i Stockholms stad.
– Det viktigaste för Strömma är att vi får fler turister till Stockholm. Tillsammans med Stockholms Visitors Board hoppas vi kunna bidra till branschens gemensamma mål att nå de uppsatta målen 15 miljoner gästnätter år 2020, säger Jan Larsén, vd för Strömma.
I samband med överenskommelsen har Strömma Turism & Sjöfart och Stockholms Stad lagt ned den tvist som funnits rörande kommunal konkurrens i gällande nätbokningar av hotellrum.
– Det är tillsammans med näringslivet som besöksnäringen ska utvecklas. Därför är den gemensamma satsningen baserad på en överenskommen rollfördelning mellan staden och de privata aktörerna. Ett stort steg framåt för alla, säger Ulla Hamilton (M), styrelseordförande i Stockholm Business Region samt företagarborgarråd, trafik- och arbetsmarknadsborgarråd i Stockholms stad.