Resultatet före skatt förbättrades från -22,1 miljoner kronor till +8,3 miljoner. Vändningen förklaras med kostnadskontroll och effektiviseringar av organisationen. Valutakursen är också en bidragande orsak till det positiva resultatet.
– Norden är en mycket konkurrensutsatt marknad. Kanske speciellt för online-bolagen vilket innebär att man alltid måste vara i framkant. Jag tror att pris, teknik och trovärdighet är avgörande faktorer i framtiden. Det ska vara enkelt och billigt för kunden att boka. Vi vet att konkurrensen är stor och lönsamheten alltid i fokus men kan vi leverera pris, teknik och trovärdighet så är jag övertygad om att vi går en ljus framtid till mötes, säger Staffan Landberg, vd Travelocity Nordic.
– Norden är en mycket konkurrensutsatt marknad. Kanske speciellt för online-bolagen vilket innebär att man alltid måste vara i framkant. Jag tror att pris, teknik och trovärdighet är avgörande faktorer i framtiden. Det ska vara enkelt och billigt för kunden att boka. Vi vet att konkurrensen är stor och lönsamheten alltid i fokus men kan vi leverera pris, teknik och trovärdighet så är jag övertygad om att vi går en ljus framtid till mötes, säger Staffan Landberg, vd Travelocity Nordic.