Annons:

Expedia ska växa genom partnerprogram

Expedia flirtar med de traditionella svenska resebyråerna och erbjuder ett partnerprogram.  Initiativet är ett led i strategin att bli den marknadsledande nätresebyrån i Norden inom tre år.  

Vid bokning av hyrbilar, flygresor, skräddarsydda paketresor eller hotell inom kategorin ”specialerbjudanden” får anslutna resebyråer tio procents kommission. 
– Våra partners kommer att kunna erbjuda lika fördelaktiga priser som vi gör på Expedia.se. På det sättet kan de attrahera de mest internetvana konsumenterna, säger Diego Pedrani, chef för Expedias partnerprogram TAAP.
 Vad finns det för anledning för resebyråer med egen IATA-licens att boka genom er i stället?
– Resebyråerna får tillgång till de erbjudanden och verktyg som Expedia har utvecklat. De äger kundrelationen och kan genom ”branding” anpassa bokningsdetaljerna på ett sätt som gynnar deras eget varumärke och därmed även stärker deras kundrelationer. Så det är inte fråga om att lotsa kunder till Expedia, säger Diego Pederani.
I programmet, som startade 2002, är redan 16 000 resebyråer i Europa, Nordamerika och Asien anslutna, men först i år öppnas det upp för skandinaviska resebyråer.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024