Annons:

Svenska Möten ökade 2012

Traditionellt sätt brukar ekonomisk osäkerhet orsaka en sjunkande mötesindustri, men förra året blev ett framgångsrikt år för mötespartnern Svenska Möten.

– Vi trodde att lågkonjunkturen skulle slå mycket hårdare mot oss än den gjorde. Vi nådde 244 miljoner kronor i förmedlad volym under 2012, vilket är nästan lika bra som under högkonjuktursåret 2011 då vi gjorde ett resultat på 254 miljoner, säger Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten till Travel News.

I dagsläget representerar Svenska Mötens medlemmar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin.

– Vårt utsatta affärsmål var 215 miljoner kronor, så vi är mycket stolta. Det största tappet fick vi under sista kvartalet under 2012, i övrigt gick allt över förväntan, säger Johan Fägerblad.

På måndag samlar Svenska Möten merparten av sina drygt 120 anläggningar för en konferens om framtiden. Bland annat ska man diskutera hur man ska rusta sig för branschens nya krav och den förändringsprocess som pågår i mötesindustrin.

– Tiden är en allt viktigare faktor när det kommer till möten. Tillsammans med våra utvalda anläggningar ska vi göra allt för att hjälpa våra kunder att skapa effektiva och riktigt kreativa möten, säger Johan Fägerblad.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024