Annons:

Ryanair i ny, digital satsning

Ryanair gör det enklare för privatpersoner att boka på sin sajt, gör sin mobilapp gratis och satsar på twitter.

Ryanairs så kallade Captcha-system tas bort på sajten för individuella bokningar från 30 oktober. Dessutom ska privatpersoner kunna boka via mobilappen,som blir gratis från 1 oktober. Fram tills nu har den kostat 3 euro. Detta presenterades under Ryanairs årsstämma i Dublin i fredags. Ryanair kommer även att lansera ett nytt utseende på sin hemsida samt starta ett twitterkonto.

– Den här vintern är vårt primära fokus att både investera och förbättra vår hemsida, vår mobila plattform och vår interaktion med passagerare via sociala medier. Vi är glada att ta bort Captcha-systemet från och med november för enskilda passagerare, även om säkerhetsfunktionen kommer att finnas kvar när till exempel resebyråer och screenscrapers bokar ett större antal biljetter eller när flera IP-adresser används, för att avskräcka dessa att översvämma vår hemsida för att söka efter biljettpriser som minskar sajtens tillgänglighet för enskilda passagerare, säger Ryanairs vd Michael O’Leary.

 

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024