Annons:

Ticket lanserar Airngo i Sverige och Norge

Nu lanserar Ticket det nya varumärket Airngo på den svenska och norska marknaden. Lanseringen sker två månader efter att varumärket lanserades i Tyskland. 

De senaste åren har Ticket satsat stort på onlineverksamheten. Nu fortsätter resebyrån sin expansion med att rulla ut Airngo, en bokningssajt för flygbiljetter, hotell och hyrbil,

 på den svenska och norska marknaden. Airngo lanserades i Tyskland i september.

   – Med vår nya sajt Airngo kommer vi att nå nya kundgrupper. Sajten är avskalad och passar de kunder som är ute efter att boka biljetter på ett enkelt, snabbt och tryggt sätt till konkurrenskraftiga priser och inte har stora behov av service, även om den som behöver service givetvis kan köpa till detta, säger Pelle Svensson, chef för online.  

 

Tickets onlinesatsningar de senaste åren har inneburit ökad tillväxt och lönsamhet. Resebyråkedjan hade 2013 en omsättning på 4,6 miljarder i Norden. Onlineförsäljningen stod för 1,6 miljarder, en ökning med 30 procent jämfört med 2012. 

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024