Annons:

Jennifer Aniston har huvudroll i Emirates nya reklam

Hollywoodstjärnan Jennifer Aniston har huvudrollen i Emirates nya reklamfilm som ska sälja lyx med humor. Se filmen nedan.

Emirates lanserade igår sin nya reklamkampanj där den Golden Globe- och Emmyvinnande skådespelaren Jennifer Aniston spelar huvudrollen. Filmen markerar starten starten på ett globalt samarbete som ska köras digitalt på på tv.

I den humoristiska reklamen, där flygbolaget marknadsför resandet i First Class, visar skådespelaren prov på sin komiska tajming. Filmen börjar med att Aniston blir hånad av kabinpersonalen när hon frenetiskt letar efter duschen och loungen ombord. Detta visar sig dock vara en mardröm när skådespelaren vaknar upp i sin privata svit, där hon snabbt bekantar sig med faciliteterna.

– Jennifer Anistons utstrålning och naturliga kontakt med en global publik gör henne till det perfekta valet för vår kampanj, säger Boutros Boutros, Emirates senior vice president, corporate communications, marketing & brand.

Filmen är regisserad av branschveteranen och Oscarsnominerade Bryan Buckley, som mest är känd för sina reklamfilmer i samband med Superbowl.

Kampanjen börjar sändas i USA och Förenade Arabemiraten, därefter rullas ut till andra länder där Emirates har stor operativ verksamhet, däribland Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Indien och Australien.

Hittills har flygbolaget investerat 20 miljoner dollar (cirka 170 miljoner kronor) i TV-reklam över hela världen för den här kampanjen. Filmen visas i två versioner, en på 30 sekunder och en längre på 60 sekunder.

 

Kommentarer är stängda.

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024