Annons:

Matupplevelser i Hongkong – MTR:s nya reklamkampanj

I en ny reklamkampanj från MTR har man skickat Tilde Fröling till Hongkong för att testa bland annat stinkande tofu, friterad morotskaka och kycklingfötter. Syftet är inte bara att berätta om en annorlunda matkultur – utan att öka kännedomen om MTR som varumärke.

MTR har verksamhet i hela världen. Med en ny reklamkampanj vill man öka kännedomen om MTR som varumärke. Tilde Fröling har skickats till Hongkong för att testa bland annat stinkande tofu, friterad morotskaka och kycklingfötter. Liksom i Stockholm drivs tunnelbanesystemet i Hongkong av MTR och Tilde tar sig runt i staden med just tunnelbana, eller med ”MTR” som man kallar tunnelbanan där.

– Med den här kampanjen vill vi på ett lekfullt sätt öka kännedomen om varumärket MTR, säger Åsa Elm, kommunikationschef på MTR Nordic.

Samtidigt lanseras också en tävling där man har chans att vinna en resa till Hongkong i en vecka med boende inkluderat.

Läs mer på: mtrfoodchallengehk.com/se/.

Filmen är producerad av kommunikationsbyrå CMRS och mediebyrån Scream.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024