Annons:

Gröna Lund skippar tv-reklam

Den 16 april startar Gröna Lunds årliga reklamkampanj inför tivolits premiär. Den totala marknadsbudgeten är 15 miljoner kronor. Sociala plattformar är huvudmediet.

Vecka 16 går Gröna Lunds årliga reklamkampanj igång för fullt, en kampanj som bygger på kärlekshistorien mellan Gröna Lunds Ninni Nilsson och Nöjesfältets John Lindgren, som förbjöds att träffas då deras fäder (och tillika tivolidirektörer) var bittra konkurrenter och fiender. Historien har även blivit långfilm som har premiär på juldagen 2018 (regisserad av Måns Mårlind och Björn Stein). Trots att reklamfilmen har ett väldigt cinematiskt uttryck i år, har man valt att för första gången inte köpa reklamtid i TV. Istället satsar man på annonsering på sociala plattformar så som Facebook, Instagram, Snapchat och YouTube. Reklamfilmen kommer även gå på bio och man satsar även stort på att synas utomhus på busskurer, bussbaksidor, i tunnelbanan och genom CityBikes, som kommer att vara Gröna Lund-stripade hela säsongen.

– Vi når våra målgrupper kostnadseffektivt på sociala plattformar och tillsammans med utomhus och bio bygger vi varumärke och top of mind. Det är en perfekt kombination för oss, där vi både når ut till och kommunicerar med våra olika målgrupper på ett relevant sätt. Därför är vår strategi att utelämna TV, säger Gröna Lunds marknadschef Joanna Hammar, ett pressmeddelande.

Här kan du se hela reklamfilmen
YouTube: https://youtu.be/Q4Vu-A1Zphk

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024