Annons:

ESS Group planerar 233 nya hotellrum i Göteborg

Det nya 27 våningar höga hotellet i Göteborg kan liknas vid ett Disneyland för vuxna, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Hotellet, som också kommer erbjuda lösningar för företag, kontor och möten blir 27 våningar högt och byggs intill det klassiska Canon-huset. Ett nytt sorts hotell med ett eget liv och känsla. Fylld med 233 spännande rum, pooler 100 meter upp i luften, musikscen, barer, aktiviteter och restauranger så är ambitionen precis likadan som när ESS Group byggde och skapade The Steam Hotel. En plats dit människor från Göteborg och hela världen vill vara, leva, jobba, mötas i och framförallt komma tillbaka till.

”Diskussionerna om innehåll och upplevelsen går varma här på kontoret. Möjligheterna är oändliga med tanke på att huset byggs från scratch.Samarbetet med på Platzer och NCC är en match made in heaven och vi är dessutom på vår hemmaplan – Göteborg. Vi är extremt stolta över Steam Hotel och glada för framgångarna, men ni skall inte förvänta er en replika! Vi ser oss som ett House of Brands, älskar innovation och brinner för att överträffa oss själva. Det roligaste med en lyckad hotellsatsning är att man vågar göra en ny och då gäller det att vrida upp ambitionen ytterligare, skapa en än mer fängslande upplevelse.” berättar Jonas Stenberg i ett pressmeddelande.

Hotellet får en exteriör helt i glas och tar fin plats på Göteborgs redan vackra skyline. 2022 står allt klart och utsikten från varje rum blir spektakulär. I den 27 våningar och 108 meter höga byggnaden kommer det också finnas över 1000 kontorsplatser. Avtalen för kontoren är ännu inte signerade däremot har ESS Group redan uttalat ambitionen att bli ”Sveriges i särklass bästa granne” så alla kontorsgäster kommer behandlas som familj, som en del av den totala upplevelsen. Man tittar nu också på unika mervärden för de företag som väljer att ansluta sig. Och allra högst upp, över 100 meter över vattenytan, skapas flera våningar där pool, musik, barer och aktiviteter skapar en helt ny sorts spa-club. Samarbetet, bygget och satsningen görs tillsammans med NCC och Platzer.

”Göteborgs största destination är utan tvivel Liseberg. Men vi känner att staden saknar en lekplats för oss lite mer vuxna. Så det har vi tänkt att skapa. Hela byggnaden blir nästan som en egen liten stad och plats. Vi diskuterade faktiskt en egen valuta här igår men det får vi återkomma om, precis som koncept och upplevelser”, avslutar Jonas Stenberg.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024