Annons:

Nytt seminarium för hotellchefer

Den digitala explosionen ställer hårda krav på hotellvärlden. Därför arrangerar två hotellbranschprofiler seminariet Hotel Market Seminars 14 januari i Stockholm, som fokuserar på reveneue management i digitala miljöer och sociala medier.

–  Det finns flera event av den här typen, bland annat i Amsterdam och London, men inget inriktat på den skandinaviska marknaden. Vi organiserar något som vi gärna hade gått på själva, säger Anders Johansson, med lång bakgrund inom hotellbranschen och som driver konsultbolaget Hospitality Visions.

Han arrangerar seminariet tillsammans med Annemarie Gubanski, specialist på revenue management och driver konsultbolaget Taktikon.

Premiären för Hotel Market Seminars, som ska bli årligt, hålls på Courtyard by Marriott i Stockholm den 14 januari. Fokus ligger på distribution av hotellrum och sociala medier. Det blir en heldag med diskussionsforum, talare och minimässa. Seminariet vänder sig till bland andra hotelldirektörer, revenue managers, marknadschefer och försäljningschefer.

Ett av de internationella dragplåstren är Erik Lindquist, senior VP Business Intelligence på Travelclick, ledande inom digital marknadsföring för hotell bland annat mot GDS:er och resebyråer.

– Nu för tid sitter hotellen på ett överflöd av informationsmängder, men svårigheten är att välja ut informationen som betyder något och analysera den. Erik ska dela med sig av sin kunskap, det blir mycket spännande, säger Anders Johansson.

Dagens andra internationella key note speaker är Gemma Francis från Tripadvisor, som är meta search account manager i Europa. Hennes roll är att stödja hotellen i att driva direktförsäljning och öka varumärkets närvaro på marknaden.

Hon deltar även i en panel som diskuterar ämnet ” Vem har rätt att bedöma mitt hotell?”, där även Rikard Bergsten från Hotellklassificering och Martin Åkesson från Courtyard By Marriott.

Andra medverkande på scen under dagen är Scandics community manager Karin Eriksson och Sören Hullberg, Story Hotels, liksom representanter från flera hotellteknik- och distributionsleverantörer.

Det blir också rundabordssamtal som handlar om olika aspekter av distribution, exempelvis mobilt, konvertering, rate partity etcetera.

–          På motsvarande event i USA som där jag deltagit har öppenhet varit stor, trots att många deltagare är konkurrenter. Man delar med sig av sina bra och dåliga erfarenheter, vilket ber ett stort utbyte för alla. Jag hoppas det kan bli likadant här, säger Anders Johansson.

 

Travel News är mediepartner till Hotel Market Seminars. Program och anmälan hittar du här:

https://www.linkevent.no/WebSite/?id=5987dab1-1d1f-4a93-b5de-971e4230c012

 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024