Annons:

Scandic Hotels starkaste hotellvarumärket

Scandic Hotels befäster sin position som det starkaste varumärket i den färska marknadsundersökningen Hospitality & Travel Brands.

Totalt telefon-tillfrågades 500 män och kvinnor i åldrarna 15-75 år om 16 olika hotellvarumärken. Frågorna gällde kännedom, om de personligen övernattat på något hotell och om de uppfattat hotellens reklamkampanjer.
Jämfört med förra året knappar tvåan Radisson SAS Hotels & Resort och trean Hilton Hotels in något på Scandic Hotels.
Nya varumärken,som Clarion Hotels, Park Inn och Ramada Hotels, har uppmärksammats men har enligt marknadsundersökningsföretaget Resurs fortfarande en lång väg att vandra innan de tillhör de etablerade.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024