Annons:

Annons:

Booking.com ökar och levererar nya funktioner

Booking.com har nått en milstolpe: 5,7 miljoner registrerade bostäder, lägenheter och unika ställen att bo på. Bolaget erbjuder nu fler boendealternativ i detta segment än någon annan i branschen. Antalet registrerade boenden inom denna kategori på Booking.com har ökat med över 20 procent jämfört med föregående år och växer snabbare än traditionella alternativ, och en undersökning som Booking.com genomförde 2017 med mer än 57 000 resenärer i 30 marknader visade att 35 procent planerade att bo på mer otraditionella boenden under 2018, vilket är ytterligare ett bevis på att konsumenternas efterfrågan på andra typer av boenden än hotell är fortsatt stark, enligt ett pressmeddelande.

Här är Booking.com nya funktioner:

Group Connect: Spara tid genom att använda Booking.coms nya extranät för grupper, som inkluderar ett system för gästmeddelanden med mallar och ett automatiskt schemaläggningssystem för att effektivisera verksamheten

●  Verktyget för massändringar: Gör ändringar på alla boenden i din portfölj med bara några få klick. Med Booking.coms nya massändringsverktyg, som är tillgängligt via extranätet för grupper, kan partners ange avbokningsregler eller specialerbjudanden för alla sina boenden på en gång, inklusive kampanjer och husregler. Verktyget för massändringar gör det också möjligt för partners att implementera Booking.coms råd och insikter för bättre resultat på alla boenden på bara några minuter via sidan ”Rekommendationer”, som automatiskt identifierar ett antal åtgärder som kan vidtas för att förbättra resultatet baserat på din unika portfölj av boenden.

●  Gästhantering: Kontrollera vem som bokar hos dig med nya verktyg som t.ex. “Krav på gästerna”, som gör detmöjligt att ange obligatoriska uppgifter som verifierade telefonnummer, adressuppgifter, antal tidigare vistelser med Booking.com-partners med mera. Med den här nya funktionen kan partners nu också direkt rapportera olämpligt beteende hos gäster och blockera dem från att göra framtida bokningar om något mot förväntan går fel under gästens vistelse.

●  Din profil: En viktig del av Booking.com-upplevelsen är att visa för konsumenterna varför ditt boende är unikt och se till att de har rätt förväntningar på sin vistelse. Den nya sidan ”Din profil” låter partners lägga till ett personligt meddelande om sig själva, samt berätta om sina boenden och om området.

●  Konnektivitet: Alla funktioner kommer att vara tillgängliga för partners hur de än kopplar upp sig för att hantera sina boenden, oavsett om det är via Booking.coms extranät, mobilappen Pulse eller en channel manager.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Account Manager Governmental till Radisson Hotel Group
Sista ansökningsdag:
22 mars 2019
Air Content Analyst
Sista ansökningsdag:
31 mars 2019
MSC Cruises söker driven resesäljare till kryssningar
Sista ansökningsdag:
2 april 2019
Regional Sales Manager – BIG Travel Sweden AB
Sista ansökningsdag:
14 april 2019
Säljare till Möten, Event och Partners
Sista ansökningsdag:
31 mars 2019