Annons:

Nu stänger Skistar för säsongen

Den 2 maj stängde de sista två av SkiStars destinationer Åre och Hemsedal för vintersäsongen, en säsong som på många sätt varit historisk då bolaget kunnat hålla öppet under hela perioden med fokus på trygghet och säkerhet för alla gäster, medarbetare och invånare på skidorterna, enligt ett pressmeddelande.

 Det är tack vare hårt arbete av alla medarbetare och alla de försiktighetsåtgärder vi infört i nära dialog med såväl vården, som regionen, näringen och hela skidbranschen som gjort att vi har kunnat ha öppet under hela vintersäsongen. Det är en historisk vintersäsong vi lämnar bakom oss. Jag vill verkligen tacka alla som gjort denna säsongen möjlig och inte minst alla gäster som besökt oss och anpassat sig till de rådande omständigheterna. Nu laddar vi om, tar med oss massor med bra lärdomar och förbereder oss inför sommarsäsongen och fortsätter jobba med trygghet och säkerhet för alla som besöker oss och kommer att jobba för oss i sommar, säger Niclas Sjögren Berg, operationell direktör på SkiStar AB i ett pressmeddelande.

Tack vare en tät dialog och nära samarbete med alla lokala, regionala och nationella aktörer var SkiStar väl förberedda och införde flera försiktighetsåtgärder inför vintersäsongen. Samtidigt lanserade SkiStar flera digitala nyheter för att minska folksamlingar inomhus och trängsel utomhus. Dessa nyheter har gästerna verkligen anammat:

  • 83% uppger att de checkat in digitalt till sitt boende
  • 77 % har laddat på eller köpt sitt SkiPass på skistar.com eller i appen
  • 7% uppger att det var första gången man besökte en skidort.
  • 94% uppger att det samlande helhetsintrycket av vistelsen var mycket bra eller ganska bra.
  • 92% av gästerna uppgav att det var smidigt och enkelt att kunna lämna tillbaka sin hyrda skidutrustning utanför en SkiStarshop.
  • 76% av gästerna som har haft säsongskort för vintern uppger att de även planerar att besöka SkiStars skidorter i sommar*.

Ute i skidsystemet har den gyllene regeln varit att hålla en stavlängds avstånd och enligt SkiStars gästundersökningar har hela 86% av alla gäster känt sig trygga med de försiktighetsåtgärder som funnits på plats och samtidigt uppger 95 % att de också följt rekommendationerna.

– För att strukturera upp köerna har våra fantastiska medarbetare sammanlagt satt upp 144 mil med nät denna säsong. Med nätet har de skapat fållor som gjort det enklare att hålla avstånd. Extra glädjande är att både Folkhälsomyndigheten och andra aktörer berömt oss för vårt arbete för att hålla smittspridningen av covid-19 nere. Att vistas utomhus i friska luften och att utöva alpin skidåkning med din familj har dessutom enligt smittskyddsläkarna inte bidragit till någon ökad smittspridning. Det är vi mycket stolta över, avslutar Niclas Sjögren Berg i ett pressmeddelande.

*Siffrorna är hämtade från SkiStars gästundersökning.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024