Annons:

Asiana Airlines startar hjälpcenter efter flygolyckan

Asiana Airlines använder Star Alliance kanaler för att nå drabbade och anhöriga.

Asiana Airlines har utfärdat följande information genom Star Alliance nätverk. ”Vi på Asiana Airlines skulle vilja uttrycka vår yttersta sympati och ånger för den hemska uuulevelse som drabbat passagerarna på OZ flight 214 och deras familjer till följd av denna olycka,” sa Young-Doo Yoon, vd för Asiana Airlines vid en presskonferens i Seoul.

För att stödja alla som drabbats av tragedin startade Asiana Airlines genast en nödcentral dit anhöriga kan vända sig för att få hjälp och information. Samtidigt samarbetar flygbolaget med amerikanska och koreanska utredare som försöker ta reda på vad som orsakade olyckan.

Olyckan inträffade lördagen den 6 juli klockan 11.27 lokal tid på landningsbana 28 på San Franciscos internationella flygplats. Planet var av modellen Boeing 777-200ER. Totalt fanns 291 passagerare ombord (77 koreaner, 141 kineser, 64 amerikaner, 3 indier, 3 kanadensare, en fransman, en japan och en vietnamesiska) samt 16 besättningsmedlemmar. Enligt den koreanska haverikommissionen har två av passagerarna omkommit i olyckan och ett ospecificerat antal passagerare skadades och har tagits till sjukhus i San Francisco.

 

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024