Annons:

Så var ”nya” TUR 2015 i siffror

Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR, är nöjd med årets nya mässa.

Årets TUR-mässa var den första i sin nya form med fyra separata, målgruppsanpasade forum där den konsumentinriktade resmässan den 20-22 mars hade 274 utställare, med representanter för 133 länder och regioner. Resmässan samlade 14 864 besökare, något Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR, är nöjd med:

– Eftersom vi lagt businessdelarna och den publika delen på olika datum, i olika lokaler, valde många utställare att inrikta sin medverkan på den del där man nådde rätt målgrupp.

B2B-delarna med outgoingmässan Scandinavian International Travel Meet (SITM), affärsresesatsningen Business Travel & Meetings Forum samt Svensk Besöksnäringskongress genomfördes torsdag 19 mars.

SITM hade totalt 165 utställare från 61 länder samt 755 köpare, Business Travel & Meetings Forum samlade 57 personer som representerade 38 leverantörsföretag samt 47 köpare, enligt ett pressmeddelande från Svenska mässan i Göteborg.

Kommentarer är stängda.

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024