Annons:

Lufthansa står fast vid bokningsavgiften

Lufthansa står fast vid sin extra distributionsavgift för alla bokningar hos resebyråer som går via de globala distributionssystemen.

Det var vid en konferens med amerikanska travel managers igår som Lufthansas flygbolagets kommersiella chef Jens Bischof meddelade att flygbolaget tänker fortsätta med sin omdiskuterade avgift på 16 euro för alla bokningar hos resebyråer som går via de globala distributionssystemen.

Anledningen är enligt Bischof att avgiften varit framgångsrik på flera sätt – den har dels dragit igång en debatt, dels fått tekniska samarbetspartners att skapa nya alternativa distributionslösningar, vilket Lufthansa kommer att tillkännage inom kort.

Bischof uppgav också på konferensen att Lufthansa förbereder ett pilotprojekt med IATA:s ”New Distribution Capability”. Detaljer kring detta ska också släppas inom kort, skriver Tnooz.

Kommentarer är stängda.

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024