Annons:

Annons:

Här är TUI:s nya kampanj

Ända sedan varumärkesbytet för två år sedan har TUI’s nordiska marknadsavdelning arbetat för att säkerställa varumärkeskännedomen bland svenska konsumenter, någonting som de lyckats med. Nu tar bolaget nästa steg i sin kommunikationsstrategi och rullar ut en helt ny kampanj med upplevelser, relationer och känslor. Från och med nu rullas den nordiska produktionen ut i hela Europa. ”Oavsett vem du än är, och vart du vill åka, har vi en resa för dig” - For You-konceptet är nu redo för nästa nivå, enligt ett pressmeddelande.

I mellandagarna går TUI’s senaste kampanj upp på samtliga av de nordiska marknaderna. Den nya kampanjen som är framtagen tillsammans med Forsman & Bodenfors är nästa steg i kommunikationsarbetet med konceptet ”For You”. Konceptet har lyckats visa på det faktum att TUI har en resa för dig oavsett vem du är eller var du ska åka, någonting som är förankrat i den strategi där målsättningen är att bli en plattform dit konsumenter vänder sig oavsett typ av semesterresa. Den nordiska marknadsavdelningen har tillsammans med Forsman & Bodenfors tagit fram den senaste kampanjen för samtliga europeiska länder. Kampanjarbetet har centraliserats till Norden som en konsekvens av tidigare framgångsrikt arbete. Snart rullar de Nordiska kampanjerna även i länder som Belgien, Frankrike och Tyskland.

– Vi fortsätter att bygga vidare på ”For You”. Ett koncept som sticker ut i den traditionellt sett generiska resemarknaden. Vi går nu från att jobba hårt med att öka vår varumärkeskännedom till att fokusera på att berätta historier och förmedla känslor. Säger Lisa Rönnberg, ansvarig för kampanjer och innehåll på TUI.

Den nya kampanjen som producerades på Mallorca ska förmedla känslor av att uppleva saker tillsammans. TUI använder sig inte av modeller utan jobbar istället med att casta riktiga familjer, par eller vänner. Tanken är att skapa en äkta känsla av att man får följa med de olika resesällskapen på deras äventyr. Den generella trenden kring kommunikationen i resebranschen handlar om att fokusera mer på aktiviteter och upplevelser snarare än på sol och bad. Någonting som syns även i den nya kampanjen där det både hajkas och seglas.

– Vi vet att känslor är ett kraftigt kommunikationsverktyg. Framförallt för att man minns dem. Med vår nyaste kampanj har vi försökt väcka känslan av att uppleva sin semester med någon man tycker om. Till exempel en mamma med sin dotter som vandrar i bergen på Mallorca. Det var viktigt för oss att använda riktiga personer som känner och tycker om varandra på riktigt, vi tror att det syns och att det får effekt hos mottagaren. Man känner igen sig i känslan, fortsätter Lisa.

Film: https://www.youtube.com/watch?v=J-V1hyIQHGg

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Grand Tours söker färdledare och resesäljare
Sista ansökningsdag:
18 januari 2019
Kleins Resebureau söker affärsresesäljare/resesäljare
Sista ansökningsdag:
8 februari 2019
Business Travel Consultant – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 januari 2019