Annons:

Accor byter namn och ökar sin digitala omvandling

Accor blir Accor Hotels och ska i och med namnbytet öka sin digitala satsning.

Med det nya namnet Accor Hotels vill hotellkoncernen öka varumärkets inflytande och synlighet genom att ansluta det till den digitala plattformen Accorhotels.com. Där ska varumärket bli centrum för koncernens samtliga hotellkedjor, enligt ett pressmeddelande.

I samband med namnbytet utökar hotellkoncernen sin digitala satsning så att även oberoende hotell finns tillgängliga på bokningsportalen Accorhotels.com. Dessutom lanseras en ny digital tjänst för B2B-aktiviteter samt en ny mobilapp där alla Accor Hotels varumärken finns samlade.

– Vi ligger i framkant när det gäller digital teknik samtidigt som vi har vårt huvudsakliga fokus på att driva hotell, säger Sébastien Bazin, ordförande och koncernchef Accor Hotels i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024