Annons:

Premium

Det blir gamla vagnar i maklig takt till Hamburg

Täckelsen har fallit från de statligt upphandlade nattågen mellan Sverige och kontinenten. Den minnesgode kommer ihåg att Trafikverket fick i uppdrag att upphandla två nattågslinjer. En Stockholm – Hamburg och en från Malmö till Köln eller Bryssel. För Malmö – Köln/Bryssel-linjen blev det inte ens en tummetott. Man fick inga anbud alls. Det kan bero på att det inte är tillåtet i Tyskland att subventionera fjärrtrafik. Då blev det kommersiella risktagandet för en ganska udda förbindelse för stort, skriver Travel News tågexpert Mats Nyblom i en analys.

Under täckelsen för den andra linjen, Stockholm – Hamburg, visade…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024