Annons:

Missa inte TN Studio – Så får du kunden att öppna plånboken

Missa inte TN Studio måndag 25 november! Då bjuder Travel News in till höstens hetaste branschseminarium, "Så får du kunden att öppna plånboken". Där får du lyssna till topptalare från Europa, inklusive tidigare toppchefen Sinead Finn från Ryanair, om hur ditt företag kan öka sin lönsamhet med hjälp av tilläggstjänster.

Hur får du dina kunder att betala extra för tjänster som tidigare ingått i priset? Vilka extraprodukter är de villiga att öppna plånboken för? Och var går den betalningsmässiga smärtgränsen?

Det är några av de högaktuella frågorna runt tilläggstjänster, ancillary revenues, som flygbolag, arrangörer, resebyråer och hotell brottas med – och som förhoppningsvis får några svar på TN Studio på Sheraton Hotel i Stockholm 25 november. I dag har anmälan öppnats.

– När vi arrangerade vårt TN Studio i juni blev seminariet fullbokat med väntelista, så vi är mycket förväntansfulla inför höstens Studio, säger chefredaktör Katarina Myrberg

Reseföretagen står inför utmaningen att hitta nya intäktsströmmar för att hålla marginaler och lönsamhet uppe när priset för grundprodukten pressas i botten. På fem år har exempelvis flygbolagens intäkter från tilläggstjänster fördubblats enligt den nya färska rapporten Ideaworks Ancillary Handbook 2013.

–          Nya tilläggstjänster som skapar nya intäkter är resebranschens kanske hetaste ämne just nu och ett självklart val av tema för höstens TN Studio. Vi är extra stolta att vi lyckats locka fler av Europas gurus inom ancillary revenues, eftersom utvecklingen där hittills gått snabbare än i Skandinavien, säger Katarina Myrberg.

Förutom kunskapsinhämtning och inspiration är TN Studio den perfekta platsen för nätverkande med både befintliga och potentiella partners inom branschen. Därför börjar TN Studio kl 12 med en nätverkslunch, en generös kaffepaus och avslutas med vinmingel kl 17.

 

På talarlistan den 25 november står:

Sinead Finn, tidigare commercial revenue director på Ryanair, numera konsult, talar om innovation och nya trender i resebranschens ancillary-värld och hur flygbolagen behöver lära sig av andra onlinebranschers affärer.

Bobby Healy, Chief Technology Officer, Car Trawler, bjuder på konkreta fall hur leverantörer och återförsäljare kan sälja mer tilläggsprodukter och tjänster på sina webbplatser utifrån erfarenhet från hyrbilsbranschen. Han har byggt bokningsmotorer och andra it-lösningar för världens största flygbolag och resebyråer nu på snabbväxande Car Trawler, som ligger i framkant inom området.

Peter Lövgren, vd på svenskägda Pax Port,ger en översikt över den dramatiska utvecklingen av olika typer av ancillary revenues och vad som krävs för att tilläggstjänsterna ska bli en ny lönsam intäktsström.

Göran Skugge, revenue management-expert, PriceGain, med lång erfarenhet av att hjälpa internationella reseindustriföretag med prissättning, berättar om en modell för att hitta det optimala priset för tilläggstjänster.

Sarah Wittbom, välbekant ansikte för alla TN Studio-deltagare från TN Studio Digital i våras, återkommer som moderator och tar med sig sitt djupa kunnande inom e-handeln.

 Anmäl dig och dina kolleger till TN Studio här:

 

 

 

 

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024