Annons:

Fem sätt att höja gästnöjdheten med teknik

Den snabba tekniska utvecklingen gör att hotellen verkligen måste vara på tårna för att locka gästerna. Men den ger också stora möjligheter. Live-chat och läsplattor på rummen är två sätt att höja gästnöjdheten.

Det är kommunikationsexperten och bloggaren Manisha Pathak från Hotelogix som på Ehotelier listar fem sätt hotell kan höja gästnöjdheten med hjälp av modern teknik.

1. Optimera bokningsmotorn för surf från mobilen. Att mobilsurfandet ökar är ingen nyhet, och när millenniegenerationen börjar resa rejält lär utvecklingen bli än tydligare.

2. Läsplattor kan användas på flera ställen, inte bara i receptionen eller restaurangen. Allt fler gäster förväntar sig läsplattor på hotellrummet, skriver Manisha Pathak.

3. Låt gästerna checka in och ut själva med QR-koder via sina telefoner, det snabbar på processen och eliminerar misstag.

4. Skaffa en live-chat till hotellets webbplats. Även om det är kostsamt är det ett av de bästa sätten att få kontakt med gästen.

5. Satsa på hotellrumslås som kan öppnas med mobilen.

Läs Manisha Pathaks hela inlägg här.

Kommentarer är stängda.

Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024